HubSpot is een alles in één marketing automation software tool. Je kan HubSpot gebruiken voor:
- Managen en updaten van je website
- Opmaken van gespecialiseerde landing pages
- Inplannen van social media posts
- Genereren van meer traffic
- Opzetten van automatische marketing workflows
- Verbeteren van search engine optimization (SEO)
Het grote voordeel van HubSpot is dat het je hele marketing funnel inzichtelijk maakt. HubSpot automatiseert aan de hand van jouw definities welke contacten er Subscriber, Lead, MQL’s, SQL’s, Opportinity, of Customer zijn. Met deze informatie kun je precies inspelen op de behoeften van je target group. Je kunt hiermee je leadnurturing naar een hoger niveau tillen en dat is één van de belangrijkste voordelen van marketing automation.
De HubSpot software helpt ook met het inzichtelijk maken van je website analytics. Door de up-to-date informatie die het systeem continu levert is het makkelijker om data gedreven beslissingen te maken, in plaats van het baseren van je beslissingen op je onderbuikgevoel. HubSpot meet alles en geeft een compleet overzicht, zodat je je strategie inzichtelijk kunt aanpassen op de laatste data.
HubSpot gaat uit van het inbound marketing principe. Dit zie je terug in de mogelijkheden die deze tool biedt. Het is ontworpen om bedrijven te helpen met het aantrekken van website bezoekers, om deze om te zetten in leads en die leads naar klanten te converteren. Leadgeneratie is essentieel voor organisaties die willen groeien.
HubSpot’s grote voordeel is dat het alles combineert. Deze combinatie omvat alle belangrijke aspecten. Het is een namelijk naast een tool voor marketing, ook een tool voor sales en een CRM systeem. Doordat HubSpot deze aspecten combineert werkt je organisatie makkelijker samen.
Wil je met deze tool aan de slag? Lijkt het je leuk om een voorproefje te krijgen van de ins en outs van HubSpot? Of wil je meer uit je huidige HubSpot account halen? Vraag een gratis demo aan.