Marketing tools - Tips van WINNRS

    Als marketeer is het belangrijk om up-to-date te blijven van de laatste tech ontwikkelingen die je kunnen helpen om je digitale marketing nog een stap verder te brengen. Er zijn veel marketing tools die je kunt inzetten voor verschillende marketing activiteiten. Waarschijnlijk heb jij ook een lijst met favorieten. Maar welke gebruik je nog niet? En van welke heb je nog nooit gehoord?

    Via onze nieuwsbrief zullen we je elke maand een nieuwe tip sturen. Die tooltips kun je hier altijd teruglezen.

    BuzzSumo

    Buzzsumo is een online marketing tool die je gebruikt voor content marketing. Je kunt ermee analyseren wat en hoe er geschreven wordt over het onderwerp waar jij ook wat mee wil.

    Je gebruikt deze tool wanneer je meer informatie wilt over wat voor type content goed scoort. Je kunt er mee bekijken wat er eerder is geschreven over je onderwerp. Hierdoor weet je snel of jouw content waarde brengt aan de potentiële lezer. Niet alleen zal je content marketing aanpak meer datagedreven zijn, BuzzSumo helpt ook met het opdoen van inspiratie.

    De tool helpt je met het filteren van content op basis van taal, locatie, lengte en format van de content. Op deze manier krijg je gerichte resultaten voor het type content dat je wil vergelijken, waardoor je met jouw content creatie de gaten kunt vullen. De kans dat je relevante, goed rankende content produceert is dus groter. Dit is nog makkelijker door de functie waarmee je virale content in de gaten kunt houden, zo kun je last-minute inspelen op wat nu trending is.

    Daarnaast gebruiken marketeers BuzzSumo voor social media targeting. Per content onderwerp kun je precies zien hoe de best rankende content scoort op social media kanalen. Dit is handig omdat het inschatten van de juiste invalshoek hierdoor makkelijker wordt. Daarnaast zie je in één oogopslag welk publiek je zou kunnen targetten. Je content richten op de juiste target groep wordt daardoor makkelijker. De influencer marketing functie helpt je met het vinden van de juiste social influencers die potentieel voor jouw content willen samenwerken.

    BuzzSumo heeft nog meer belangrijke functies erg goed van pas komen. Het opzetten en implementeren van een contentstrategie is een stuk makkelijker met de hulp van BuzzSumo. Met de gratis versie kom je een heel eind. Wil je meer weten over het toepassen van BuzzSumo? Neem dan contact met ons op.

    BuzzSumo heeft nog meer belangrijke functies die marketeers goed van pas komen. Het opzetten en implementeren van een contentstrategie is een stuk makkelijker met de hulp van BuzzSumo. Met de gratis versie kom je een heel eind. Wil je meer weten over het toepassen van BuzzSumo? Neem dan contact met ons op.

    Hubspot

    HubSpot is een alles in één marketing automation software tool. Je kan  HubSpot gebruiken voor:

    • Managen en updaten van je website
    • Opmaken van gespecialiseerde landing pages
    • Inplannen van social media posts
    • Genereren van meer traffic
    • Opzetten van automatische marketing workflows
    • Verbeteren van search engine optimization (SEO)

    Het grote voordeel van HubSpot is dat het je hele marketing funnel inzichtelijk maakt. HubSpot automatiseert aan de hand van jouw definities welke contacten er Subscriber, Lead, MQL’s, SQL’s, Opportinity, of Customer zijn. Met deze informatie kun je precies inspelen op de behoeften van je target group. Je kunt hiermee je leadnurturing naar een hoger niveau tillen en dat is één van de belangrijkste voordelen van marketing automation.

    De HubSpot software helpt ook met het inzichtelijk maken van je website analytics. Door de up-to-date informatie die het systeem continu levert is het makkelijker om data gedreven beslissingen te maken, in plaats van het baseren van je beslissingen op je onderbuikgevoel. HubSpot meet alles en geeft een compleet overzicht, zodat je je strategie inzichtelijk kunt aanpassen op de laatste data.

    HubSpot gaat uit van het inbound marketing principe. Dit zie je terug in de mogelijkheden die deze tool biedt. Het is ontworpen om bedrijven te helpen met het aantrekken van website bezoekers, om deze om te zetten in leads en die leads naar klanten te converteren. Leadgeneratie is essentieel voor organisaties die willen groeien.

    HubSpot’s grote voordeel is dat het alles combineert. Deze combinatie omvat alle belangrijke aspecten. Het is een namelijk naast een tool voor marketing, ook een tool voor sales en een CRM systeem. Doordat HubSpot deze aspecten combineert werkt je organisatie makkelijker samen.  

    Wil je met deze tool aan de slag? Lijkt het je leuk om een voorproefje te krijgen van de ins en outs van HubSpot? Of wil je meer uit je huidige HubSpot account halen? Vraag een gratis demo aan.

    Heb jij een tool die anderen niet zouden mogen missen?

    Welke marketing tools vind jij handig? Heb je zelf nog een goede tooltip? Laat het ons weten! Dan vullen we onze lijst aan.