Marketing Automation

Marketing automation maakt online marketing efficiënter en helpt je om je doelen sneller te bereiken

In een notendop, met marketing automation maak je gebruik van software om potentiële klanten aan je te binden. Met marketing automation kun je marketingtaken en strategieën stroomlijnen, automatiseren en meten, zodat je de operationele efficiëntie kunt verhogen en relevante bezoekers effectiever om kunt zetten in klanten. Op kleine schaal kan marketing automation ook zonder software, maar vaak groeit marketing automation binnen een bedrijf en worden meer kanalen beheerd waardoor het essentieel wordt om een software in te zetten. 

Marketing automation is geschikt voor zowel B2C bedrijven als B2B bedrijven. Juist bij B2B bedrijven, waar het aankoopproces complexer is, kan marketing automation uitkomst bieden. Met marketing automation software begeleidt je potentiële klanten door de verschillende fasen van de buyer journey. Het geeft je de mogelijkheid om je op je contacten te richten en ze content te sturen die gebaseerd is op hun gedrag. Je zorgt ervoor dat mensen de juiste informatie ontvangen op het juiste moment. Je helpt je doelgroep bij het maken van hun aankoopbeslissing. Als gevolg daarvan zal je conversie (en omzet) toenemen.

Marketing automation maakt online marketing dus een stuk simpeler en efficiënter. Echter, het zo succesvol mogelijk inzetten van marketing automation software vereist veel kennis. Daarnaast zijn er verschillende aanbieders van marketing automation software die sterk variëren in prijs. Het is daarom belangrijk een pakket te vinden dat goed aansluit bij de grootte en behoefte van jouw bedrijf.

B2B marketing automation bureau

Met marketing automation wordt het versturen van relevante informatie naar potentiële klanten heel eenvoudig. Maar het is belangrijk dat marketing automation met een goed doordachte strategie wordt ingezet. Als B2B marketing bureau zijn wij gespecialiseerd in marketing automation en kunnen we daarin ondersteunen en adviseren. 

Als B2B marketing automation bureau zorgen wij voor een gepersonaliseerde aanpak toegespitst op jouw behoefte. Wij bieden advies en ondersteuning hoe je B2B marketing automation het beste kunt inzetten binnen jouw bedrijf. Verder helpen wij ook bij de implementatie van marketing automation software. Maak je al gebruik van marketing automation? Dan kunnen we je ook marketing automation advies geven om je workflows te optimaliseren.

Ook helpen we je bij het kiezen van het juiste marketing automation platform. Als B2B marketing automation bureau zijn wij al lange tijd HubSpot partner. HubSpot is een van de meest uitgebreide systemen als het gaat om marketing automation. Maar wij werken niet alleen met HubSpot, ook Copernica en Marketo zijn marketing automation systemen waar wij dagelijks mee werken. Wij opereren onafhankelijk van een marketing automation platform en geven je marketing automation advies over de software die écht bij je past. Juist omdat we met zoveel marketing automation platformen werken, kunnen wij jou een platform aanbevelen dat het beste past bij jouw wensen en doelstellingen. 

Onze aanpak als marketing automation partner

Als B2B marketing automation bureau doen wij meer dan alleen advies geven voor je marketing automation activiteiten. Bij veel van onze B2B klanten gaat het om complexe materie, waardoor wij geloven dat een nauwe samenwerking leidt tot het beste resultaat. De kennis en expertise over de producten en diensten zit immers bij de jou.

Als B2B marketing bureau met een specialisatie in marketing automation is onze aanpak gericht op kennisoverdracht, begeleiding en opleiding zodat je zelf aan de slag kunt met marketing automation. We helpen zowel MKB-bedrijven als multinationals, want marketing automation biedt waarde voor alle soorten bedrijven.

Maar bij ons marketing automation advies kijken we ook naar het grotere plaatje. Marketing automation is een belangrijk onderdeel van lead nurturing, maar dan moeten er wel leads worden aangetrokken. Met het effectief inzetten van content marketing worden potentiële klanten naar je website getrokken. Marketing automation kan er vervolgens voor zorgen dat deze potentiële klanten door de fasen van de buyer journey worden geleid. 

Onze marketing automation diensten

Hoe we jou kunnen helpen als B2B marketing automation partner? Afhankelijk van je wensen en specifieke hulpvraag bij marketing automation kunnen onze specialisten je met veel verschillende werkzaamheden ondersteunen, zoals:

  • Hulp met het maken van de keuze voor de juiste marketing automation software voor je bedrijf
  • Implementatie van marketing automation
  • Het maken van een marketing automation strategie
  • Bedenken, implementeren optimaliseren en monitoren van overtuigende en effectieve marketing automation campagnes
  • Ontwikkelen van lead nurturing workflows die een sales pipeline creëren
  • Funnelmanagement & segmentatie
  • Interpretatie van de resultaten/data uit marketing automation
Tim Bijvank

Heb je vragen?

Neem contact op met onze strateeg Tim Bijvank als je meer wilt weten.

Contact