Leadgeneratie

Online leadgeneratie is een belangrijk proces dat de verdere groei van je klantportfolio en omzet ondersteunt

Wat is lead generatie?

Bij leadgeneratie draait alles om het identificeren en aantrekken van potentiële klanten. “Leadgeneratie betreft alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met potentiële klanten.” Je wilt een lead ‘opleiden’ over het probleem en de oplossing die jij hen biedt. Het gaat om het aanwakkeren van die interesse en het aanzetten tot actie.

Het genereren van leads kan op verschillende manieren. Bij een outbound leadgeneratie methode probeer je een potentiële klant te overtuigen van jouw product. Bijvoorbeeld door een inzetten van online advertenties. Bij een inbound methode gaat het om de juiste content aan de juiste doelgroep op het juiste moment aanbieden. Bijvoorbeeld door mensen via SEO content naar jouw website te krijgen en hen daar een whitepaper te laten downloaden. Bij leadgeneratie is het doel dat websitebezoekers zich kenbaar maken op jouw website door hun gegevens achter te laten. Zonder die gegevens blijft het nog steeds een anonieme bezoeker. 

Zowel inbound marketing als outbound marketing hebben hun voordelen voor leadgeneratie. Wij zetten beide methoden bij voorkeur tegelijk in, zodat je direct resultaat behaalt met leadgeneratie. Maar welke leadgeneratie strategie het best bij jouw bedrijf past is afhankelijk van je wensen. 

B2B leadgeneratie

Leadgeneratie komt ook voor in business-to-consumer bedrijven (B2C), maar het is vooral aantrekkelijk voor business-to-bussiness bedrijven (B2B). Waarom is leadgeneratie voor bedrijven zo interessant? Bij B2B gaat het vaak om een complexe koopproces, waarbij de lead meer tijd nodig heeft om daadwerkelijk tot aankoop over te gaan. Dit koopproces wordt ook wel de buyer journey genoemd. Door de buyer persona te begeleiden tijdens het complexe aankoopproces help je deze lead verder in de salesfunnel. 

Verder begint 73% van alle aankopen tegenwoordig met een zoekopdracht in Google, ook in B2B. Online leadgeneratie is een belangrijk proces dat de verdere groei van je klantportfolio en omzet ondersteunt. Online B2B leads genereren via je eigen website is daarom een goede methode om potentiële klanten aan te trekken en kennis te laten maken met jouw bedrijf. Met een goed doordachte leadgeneratie strategie kun je je sales pipeline snel vullen. Maar hoe genereer je online relevante leads?

Content marketing levert een grote bijdrage aan B2B leadgeneratie. Vooral voor de verkoop van meer complexe producten en diensten kan door middel van content marketing een relatie worden opgebouwd met een prospect. Door een anonieme bezoeker te stimuleren tot actie op de website, krijg je informatie over deze bezoeker. Je kunt bijvoorbeeld met marketing automation de lead begeleiden in het aankoopproces. Leadgeneratie software LeadInfo of marketing automation tool HubSpot zijn veel gebruikte software in het leadgeneratie proces.

B2B leadgeneratie bureau

Leadgeneratie is interessant voor alle bedrijven, maar het succesvol uitvoeren van een leadgeneratie strategie is nog niet zo makkelijk. Ons team aan specialisten kan je daarbij helpen! Als B2B leadgeneratie bureau helpen we jou om verschillende kanalen in te zetten om leads te generen, het aantal leads te verhogen en de juiste leads uit te leveren aan de sales afdeling. Door de inbound methodologie aan te houden start het proces ook natuurlijker omdat de lead dit zelf initieert door op zoek te gaan naar informatie of een oplossing. Kortom, staan wij voor; meer traffic, leads en sales.

Wij zijn een B2B leadgeneratie bureau dat een datagedreven marketing strategie vertaalt naar een concreet leadgeneratie plan. Inbound marketing wordt nog te vaak gedaan op basis van ‘onderbuikgevoel’ in plaats van echt te kijken naar de behoeften van de klant. Door een leadgeneratie strategie datagedreven aan te pakken weet je wat werkt én wat niet werkt.  

Zoals genoemd is leadgeneratie heel interessant voor B2B bedrijven door het complexe aankoopproces. Bij veel van onze klanten gaat het om complexe materie, waardoor wij graag nauw samenwerking met onze klanten. De kennis en expertise over de producten en diensten zit immers bij de klant. Wij vinden het daarom belangrijk om te werken als leadgeneratie partner, waarbij we jou onderdeel maken in het proces. Wij geloven écht dat samenwerking met onze klanten essentieel is voor het succes van leadgeneratie.

Onze diensten voor B2B leads genereren

Zoals je inmiddels weet kan leads genereren op veel verschillende manieren. Wij geloven in een datagedreven marketing strategie vertaald naar een concreet plan. Leads genereren is gericht op het genereren van kwalitatieve B2B leads en het vullen van de sales pipeline.

Op het gebied van leadgeneratie kunnen wij je op veel vlakken ondersteunen: van strategie tot uitvoering. Onze specialisten hebben jarenlange ervaring op het vlak van online leads genereren en leadcampagnes. Wij kunnen je helpen met verschillende werkzaamheden, zoals:

  • Definitie van de lead lifecycles en het ontwikkelen van een buyer persona.
  • Ontwikkeling van een leadgeneratie strategie
  • Ontwikkeling en implementatie van leadgeneratie campagnes
  • Leadmanagement
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Online advertising (SEA)
  • Conversie optimalisatie
  • Ontwikkeling van leadgeneratie content
  • Rapportage en analyse van de marketing en sales funnel
Tim Bijvank

Heb je vragen?

Neem contact op met onze strateeg Tim Bijvank als je meer wilt weten.

Contact

Wil je meer kwalitatieve leads genereren?

Download onze epaper met 30 tips & tricks om de leadgeneratie te verhogen.

Download
Download e-paper '30 tips voor succesvolle leadgeneratie'