Leadgeneratie

    Online leads genereren

    73% van alle aankopen begint tegenwoordig met een zoekopdracht in Google. Online leadgeneratie is een belangrijk proces dat de verdere groei van je klantportfolio en omzet ondersteunt. Met een goed doordachte leadgeneratie strategie kun je je sales pipleline snel vullen. Maar hoe genereer je online relevante leads?

    Leadgeneratie draait in de basis om het bereiken en verleiden van je doelgroep. Je kan je doelgroep bereiken doordat je met content goed vindbaar bent in Google (pull marketing). En je kunt je doelgroep actiever benaderen door leadgeneratie campagnes op te zetten (push marketing). Als je je doelgroep bereikt hebt, is het belangrijk dat je achterhaalt wie deze website bezoeker is. Door het aanbieden van waardevolle content kan je de bezoeker verleiden om zijn gegevens achter te laten, zodat je je lead kan identificeren. Wij zetten beide tactieken bij voorkeur tegelijk in, zodat je direct resultaat behaalt met leadgeneratie.

    B2B Leadgeneratie

    Content marketing levert een grote bijdrage aan B2B leadgeneratie. Vooral voor de verkoop van meer complexe producten en diensten kan door middel van contentmarketing een relatie worden opgebouwd met een prospect. Een lead die wordt gegenereerd met content bestempelen we in B2B leadgeneratie meestal als marketing qualified lead (MQL). Deze lead moet nog verder worden opgewarmd voor deze naar sales kan worden doorgezet als sales qualified lead (SQL).

    Leadgeneratie bureau

    Wij zijn een leadgeneratie bureau dat een datagedreven marketing strategie vertaalt naar een concreet leadgeneratie plan. Dit leadgeneratie plan is gericht op het genereren van kwalitatieve leads en het vullen van de sales pipeline.

    Onze leadgeneratie diensten op een rij

    Op het gebied van leadgeneratie kunnen wij alle werkzaamheden uit handen nemen. Onze digital marketeers hebben jarenlange ervaring op het vlak van online lead generation en leadcampagnes.

    • Definitie van de lead lifecycles

    • Ontwikkeling van een leadgeneratie strategie

    • Ontwikkeling van leadgeneratie campagnes

    • Leadmanagement

    • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

    • Online advertising (SEA)

    • Conversie optimalisatie

    • Ontwikkeling van leadgeneratie content

    • Rapportage en analyse van de marketing en sales funnel

    Wil je meer kwalitatieve leads genereren?

    Download onze epaper met 30 tips & tricks om de leadgeneratie te verhogen. Wil je hulp met het converteren van deze nieuwe leads? Neem gerust eens vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken.

    Download 30 tips & tricks voor leadgeneratie
    Ja, ik wil een gratis adviesgesprek

    Digital Marketing Blog