HubSpot maakt marketing, sales en service op een aangename wijze mogelijk. Maar waarom zou je voor dit platform kiezen? We lichten kort een paar belangrijke voordelen toe.
Synergie tussen marketingkanalen
HubSpot maakt marketing makkelijker dan ooit. Er zijn tegenwoordig veel marketingkanalen die kunnen worden ingezet om de doelgroep te bereiken. Vaak wordt de afstemming tussen deze kanalen vergeten, maar zoals je weet, leidt een sterker geheel tot betere resultaten. Alle marketingkanalen worden inzichtelijk in HubSpot en het is mogelijk om hier workflows op te baseren. Zo stuur je automatisch een gepersonaliseerd mailtje, wanneer iemand jouw event heeft bijgewoond of gewoon jarig is.
Neem besluiten op basis van data
We bespraken het al even kort, maar HubSpot is ideaal voor het verzamelen en inzichtelijk krijgen van klantdata uit de verschillende marketingkanalen. Het platform kan fungeren als de go-to database voor alle klantgegevens. Omdat HubSpot het centrale punt is voor klantdata, creëer je gemakkelijk een 360-graden klantprofiel. Je weet waar jouw leads en klanten op klikken, welke pagina’s zij bezoeken en welke andere acties zij ondernemen. Neem beslissingen op basis van deze data en vergroot je kansen op het binnenhalen van leads en het behouden van klanten.
Marketing automation met HubSpot
Het maken en beheren van workflows zijn belangrijke functies binnen HubSpot. Deze zijn een belangrijk onderdeel binnen het HubSpot marketing automation-verhaal. Mede hierdoor kunnen je marketinginspanningen efficiënter worden ingezet. Je bespaart hiermee geld en tijd. Met marketing automation kun je ook lead scoring toepassen en gerichte content sturen op het juiste moment. Hierdoor zijn leads van hogere kwaliteit en stijgt de kans op conversie. Zo komen er nog veel andere voordelen kijken bij marketing automation.
Geef de salesafdeling een boost
HubSpot laat marketing en sales vloeiend samenwerken. Omdat beide afdelingen werken in hetzelfde platform, kan de salesafdeling de meest kansrijke leads op het juiste moment opvangen. Ook ziet de salesafdeling niets over het hoofd, omdat alle data binnen het platform inzichtelijk is voor de salesmedewerkers. Binnen de Sales Hub van HubSpot zijn er ook talloze functies te vinden waarmee je jouw salesactiviteiten efficiënter kunt inzetten. Integreer Gmail of Outlook gemakkelijk in HubSpot of bewaar telefoongesprekken gemakkelijk in de database. Zo hoef je minder te wisselen tussen apps, programma’s of apparaten.
Controle over de gehele customer journey
Zoals vermeld, gaan HubSpot en inbound marketing hand in hand. Het is hierbij belangrijk om op het juiste moment content te sturen waar de lead of klant om vraagt. Het platform maakt dit mogelijk, omdat je controle hebt over activiteiten binnen de gehele customer journey. Vergeet dus het schakelen tussen verschillende tools, want met HubSpot is dit verleden tijd. Het platform helpt je ook bij het bepalen van een customer journey. Creëer een buyer persona of segmenteer je leads en klanten bijvoorbeeld per fase van de funnel.