HubSpot

In het kort: HubSpot is een all-in-one platform welke jouw bedrijf in staat stelt om allerlei zaken rondom marketing, sales en service te regelen en sturen. HubSpot werkt vanuit het inbound marketing principe en is geschikt voor bedrijven van elk formaat. Het platform staat bekend om de gebruiksvriendelijkheid. Medewerkers van verschillende afdelingen kunnen er mee uit de voeten. Ook biedt het platform veel interessante functies en streeft het constant naar verbetering en vernieuwing. Wij zijn super enthousiast en we leggen je graag uit waarom.

Werk je al met HubSpot? En wil je meer uit je HubSpot-portaal halen? We helpen je graag! Laat ons een vrijblijvende quick scan doen.

Waarom HubSpot? - De voordelen voor jouw bedrijf

HubSpot maakt marketing, sales en service op een aangename wijze mogelijk. Maar waarom zou je voor dit platform kiezen? We lichten kort een paar belangrijke voordelen toe.

 

Synergie tussen marketingkanalen

HubSpot maakt marketing makkelijker dan ooit. Er zijn tegenwoordig veel marketingkanalen die kunnen worden ingezet om de doelgroep te bereiken. Vaak wordt de afstemming tussen deze kanalen vergeten, maar zoals je weet, leidt een sterker geheel tot betere resultaten. Alle marketingkanalen worden inzichtelijk in HubSpot en het is mogelijk om hier workflows op te baseren. Zo stuur je automatisch een gepersonaliseerd mailtje, wanneer iemand jouw event heeft bijgewoond of gewoon jarig is.

 

Neem besluiten op basis van data

We bespraken het al even kort, maar HubSpot is ideaal voor het verzamelen en inzichtelijk krijgen van klantdata uit de verschillende marketingkanalen. Het platform kan fungeren als de go-to database voor alle klantgegevens. Omdat HubSpot het centrale punt is voor klantdata, creëer je gemakkelijk een 360-graden klantprofiel. Je weet waar jouw leads en klanten op klikken, welke pagina’s zij bezoeken en welke andere acties zij ondernemen. Neem beslissingen op basis van deze data en vergroot je kansen op het binnenhalen van leads en het behouden van klanten. 

 

Marketing automation met HubSpot

Het maken en beheren van workflows zijn belangrijke functies binnen HubSpot. Deze zijn een belangrijk onderdeel binnen het HubSpot marketing automation-verhaal. Mede hierdoor kunnen je marketinginspanningen efficiënter worden ingezet. Je bespaart hiermee geld en tijd. Met marketing automation kun je ook lead scoring toepassen en gerichte content sturen op het juiste moment. Hierdoor zijn leads van hogere kwaliteit en stijgt de kans op conversie. Zo komen er nog veel andere voordelen kijken bij marketing automation. 

 

Geef de salesafdeling een boost

HubSpot laat marketing en sales vloeiend samenwerken. Omdat beide afdelingen werken in hetzelfde platform, kan de salesafdeling de meest kansrijke leads op het juiste moment opvangen. Ook ziet de salesafdeling niets over het hoofd, omdat alle data binnen het platform inzichtelijk is voor de salesmedewerkers. Binnen de Sales Hub van HubSpot zijn er ook talloze functies te vinden waarmee je jouw salesactiviteiten efficiënter kunt inzetten. Integreer Gmail of Outlook gemakkelijk in HubSpot of bewaar telefoongesprekken gemakkelijk in de database. Zo hoef je minder te wisselen tussen apps, programma’s of apparaten.

 

Controle over de gehele customer journey

Zoals vermeld, gaan HubSpot en inbound marketing hand in hand. Het is hierbij belangrijk om op het juiste moment content te sturen waar de lead of klant om vraagt. Het platform maakt dit mogelijk, omdat je controle hebt over activiteiten binnen de gehele customer journey. Vergeet dus het schakelen tussen verschillende tools, want met HubSpot is dit verleden tijd. Het platform helpt je ook bij het bepalen van een customer journey. Creëer een buyer persona of segmenteer je leads en klanten bijvoorbeeld per fase van de funnel. 

Hubs binnen HubSpot

HubSpot kent verschillende hubs welke verschillende delen binnen de customer journey vertegenwoordigen. Met deze hubs geef je invulling aan het gehele salesproces. De hubs zijn ook te combineren in pakketten. Je vindt de volgende hubs binnen HubSpot:

  • CRM Hub: De CRM hub is helemaal gratis te gebruiken. Hiermee maak je inzichtelijk wat de status is van lopende contacten, leads of bestaande klanten.
  • Marketing Hub: Deze hub maakt marketing en de automatisering ervan mogelijk. Het creëren, beheren en optimaliseren van marketingactiviteiten doe je allemaal vanuit de HubSpot Marketing Hub. 
  • Service Hub: Lever een uitstekende customer service vanuit de Service Hub. De hub biedt alle tools aan om je klanten te behouden en hen de service te bieden die zij vragen.
  • CMS Hub: Met deze hub bouw je een website die is gedreven door CRM en SEO-vriendelijk is. De hub beschikt over templates waardoor het creëren van webpagina’s makkelijker is dan ooit.
  • Sales Hub: Deze hub kan worden gezien als aanvulling op de CRM Hub. Het biedt aanvullende functies waarmee je jouw salesactiviteiten een flinke boost geeft.
  • Operations Hub: De Operations Hub ondersteunt jouw bedrijf in het verwerken en syncen van data. Ook houdt het je data schoon en geeft het je meer vrijheid in het creëren van workflows.

Waarom WINNRS?

We zijn ervaren in wat we doen en ervan overtuigd dat we jouw bedrijf kunnen helpen om doelen te bereiken. We kunnen wel zeggen dat wij de beste zijn, maar dat is aan anderen om te bepalen. Wel denken we jou de beste service te kunnen bieden als trotse HubSpot Gold partner.

Daarnaast zijn we onderdeel van Happy Horizon. Met meer dan 600 in-house specialisten op het gebied van data & strategie, content & creatie, ICT & webdevelopment en media & campaignmanagement, hebben wij alle kennis en mankracht in huis om dat stapje extra te zetten tijdens onze samenwerking.

Tim van der Hart

Wil je meer weten?

Vraag een gratis demo aan of kom gelijk in contact met Tim, dé HubSpot-specialist.

IK WIL EEN DEMO

Werk je al met HubSpot?

Wil je meer uit je HubSpot-portaal halen? We helpen je graag! Laat ons een vrijblijvende quick scan doen.