Content Strategie

Een contentstrategie gebaseerd op data en de informatiebehoefte van je klant draagt bij aan meer traffic en een betere conversie
Portret virginie versteegh

Heb je vragen?

Neem contact op met onze strateeg Virginie Versteegh als je meer wilt weten.

Ze helpt je graag.

Contact

De toegevoegde waarde van een contentstrategie

Content marketing ligt aan de basis van een succesvolle digital marketingstrategie. Een contentstrategie gebaseerd op data en de informatiebehoefte van je klant draagt bij aan meer traffic en een betere conversie.

Met een contentstrategie maken we keuzes inzichtelijk, meetbaar en communiceerbaar en zorgen we voor optimale samenhang van de content. Het zijn de strategische keuzes waar je vervolgens door middel van content marketing mee aan de slag gaat.

Het is een plan waarin staat hoe informatie met een bepaalde waarde kan helpen om een bepaald organisatiedoel te bereiken. In de contentstrategie staat welke keuzes er worden gemaakt, welke doelstellingen bereikt worden en hoe dit gemeten wordt.

Hoe ontwikkelen wij een contentstrategie

Wij ontwikkelen een contentstrategie op basis van kwalitatieve en kwantitatieve data.

De 4 randvoorwaarden zijn Doelstellingen, Data, Techniek en Organisatie. Deze elementen vormen samen de basis van je contentstrategie en daarmee kun je praktisch aan de slag met de uitvoer van content marketing.

Doelstellingen
We stellen doelen per campagne, actie en kanaal zodat we resultaat kunnen monitoren.

Data
We verzamelen data die je helpen de doelgroep te leren kennen en begrijpen. Deze data helpen jou verder om een heldere  contentstrategie te vormen. Dit doen we onder andere door het opstellen van buyer persona’s, het in kaart brengen van de buyer (of customer) journey, analyse van ‘eigen data’ van je website (bijvoorbeeld via Google Analytics), je CMS, je social media statistieken en bijvoorbeeld resultaten van eerdere campagnes, je e-mailnieuwsbrief, gesprekken met de klantenservice en webcare, door het gebruik maken van social listening en Google inzichten, door het doen van keyword research en door het kijken naar Google Trends.

Techniek
We zorgen voor de juiste techniek om je content te beheren en monitoren, denk aan een CMS, marketing automation, Statistieken (bijvoorbeeld Google Analytics), Online listening tools en Social media accounts & statistieken.

Organisatie
Op basis van de contentstrategie ontwikkelen we vervolgens een concreet plan voor content optimalisatie en content creatie, zodat we content maken die de doelstellingen ondersteunt.

Onze contentstrategie diensten op een rij

  • Data analyse; onder andere door buyer persona ontwikkeling, buyer journey ontwikkeling, concurrentieanalyse, keyword research, CRM analyse
  • Content audit
  • Content mapping & content gap analyse
  • Content distributieplan ontwikkelen
  • Content kalender ontwikkelen
  • Contentstrategie documenteren

Template B2B content strategie

Het opstellen van een goede contentstrategie kan best tijdrovend en complex zijn. Download onze template en ontwikkel zelf een gefundeerde B2B content strategie.

Download
Download het B2B content strategie template