Content Strategie

Een contentstrategie gebaseerd op data en de informatiebehoefte van je klant draagt bij aan meer traffic en een betere conversie

De toegevoegde waarde van een contentstrategie

Content marketing ligt aan de basis van een succesvolle digital marketingstrategie. Een contentstrategie gebaseerd op data en de informatiebehoefte van je klant draagt bij aan meer traffic en een betere conversie. Want dat is het uiteindelijke doel: meer traffic, meer leads en meer klanten.

Met een contentstrategie maken we keuzes inzichtelijk, meetbaar en communiceerbaar en zorgen we voor optimale samenhang van de content. Het zijn de strategische keuzes waar je vervolgens door middel van content marketing mee aan de slag gaat.

Meer dan de helft van de B2B bedrijven ontbreekt het aan een goede, gedocumenteerde contentstrategie. Bovendien zijn de meeste strategieën niet datagedreven. En dat is zonde. Want zonder concreet plan – gebaseerd op data – laten marketeers zich leiden door de waan van de dag en zijn de resultaten vaak wisselvallig.

Contentstrategie B2B bureau

Of je nu in zee gaat met een marketing bureau voor jouw contentstrategie of dat je jouw content zelf maakt, het online delen van content volgens een goede strategie kan jouw bedrijf veel voordeel opleveren. Het is belangrijk te onthouden dat een contentstrategie meer is dan alleen het schrijven van vlijmscherpe teksten en het vervolgens delen van die content. Een goede contentstrategie bevat wat het doel is van je content, welke content je wilt delen, de in te zetten kanalen en voor wie je content bestemd is. 

Maar hoe stel je een effectieve contentstrategie op? Ons team aan specialisten kunnen daarbij helpen! Als B2B contentstrategie bureau helpen wij met het opstellen van een succesvolle content marketing strategie. Tijdens dit proces geven we een contentstrategie advies over hoe je het beste je doelgroep kunt bereiken, met welke boodschap en welke kanalen je moet inzetten. Het uitgangspunt is hierbij dat we de buyer persona écht leren kennen, de buyer persona staat immers centraal in een contentstrategie.

Afhankelijk van jouw wensen en behoeften kunnen we jou adviseren en ondersteunen binnen je content marketing strategie. Wil je de content marketing strategie volledig uitbesteden? Dan staan wij ook voor je klaar. Onze specialisten kunnen zowel strategisch als operationeel voor je aan de slag.

Onze aanpak als contentstrategie bureau

Als B2B contentstrategie bureau doen wij meer dan het bieden van een contentstrategie advies en ondersteuning. Wij geloven dat samenwerking met onze klanten essentieel is voor het succes van content marketing. Bij veel van onze B2B klanten gaat het om complexe materie, waardoor wij graag nauw samenwerken met onze klanten. De kennis en expertise over de producten en diensten zit immers bij de klant. Wij vinden het daarom belangrijk om te werken als contentstrategie partner, waarbij we jou onderdeel maken in het proces. 

Een ander belangrijk onderdeel van onze werkwijze als B2B contentstrategie bureau is dat onze aanpak is gebaseerd op een data gedreven content marketing strategie. Content marketing wordt nog te vaak gedaan op basis van ‘onderbuikgevoel’ in plaats van de behoeften van de klant. Door je content marketing strategie data gedreven aan te pakken weet je welke content jouw klanten het meest waarderen en weet je ook wat niet werkt. Net zo belangrijk! 

Onze contentstrategie diensten op een rij

Hoe we jou kunnen helpen als B2B contentstrategie bureau? Afhankelijk van je wensen en specifieke hulpvraag kunnen onze content marketing specialisten je met veel verschillende werkzaamheden ondersteunen, zoals:

  • Data analyse; onder andere door buyer persona ontwikkeling,
  • buyer journey ontwikkeling, concurrentieanalyse, zoekwoorden onderzoek, CRM analyse
  • Content audit
  • Content mapping & content gap analyse
  • Content distributieplan ontwikkelen
  • Content kalender ontwikkelen
  • Contentstrategie documenteren

 

Wij ontwikkelen een contentstrategie op basis van kwalitatieve en kwantitatieve data. De vier randvoorwaarden zijn Doelstellingen, Data, Techniek en Organisatie. Deze elementen vormen samen de basis van je contentstrategie en daarmee kun je praktisch aan de slag met de uitvoer van content marketing.

Tim Bijvank

Heb je vragen?

Neem contact op met onze strateeg Tim Bijvank als je meer wilt weten.

Contact

Template B2B content strategie

Het opstellen van een goede contentstrategie kan best tijdrovend en complex zijn. Download onze template en ontwikkel zelf een gefundeerde B2B content strategie.

Download
Download het B2B content strategie template