Content strategie

    Content strategie

    In je contentstrategie leg je onder andere vast wat het doel is van je content, welke content je wanneer wilt publiceren, via welke online kanalen je de content wilt gaan distribueren en wie de doelgroep is voor de content. 

    De rol van de content strategie in het inbound proces

    Zonder goed inzicht in waar de doelgroep behoefte aan heeft, is de kans groot dat je content erg generiek en niet uitgesproken is. Met de informatie-overload waarin we leven redt middelmatige content het simpelweg niet meer. Pagina’s blijven onvindbaar, de content wordt niet gedeeld en uiteindelijk zorgt de content niet voor extra traffic, leads en klanten.

    Bedrijven moeten zich gedragen als uitgevers en de doelgroep binden met goede, relevante content. Een contentstrategie wordt opgezet om structuur te brengen vanuit een langetermijnvisie. Het dwingt je om strategisch na te denken over wat het doel is van je content, welke content je wanneer wilt publiceren, via welke online kanalen je de content wilt gaan distribueren en wie de doelgroep is voor de content. Zonder contentstrategie wordt content creatie erg overweldigend en reactief.

    Wat levert een content strategie op

    Door middel van een goede contentstrategie breng je in kaart wie de doelgroep is, wat de informatiebehoefte is in elke fase van de buyer journey, hoe je doelgroep bereikt wordt, wat de thema’s en boodschappen zijn waarmee je je onderscheidt en hoe je team dit vervolgens plant. 

    Een contentstrategie helpt je om je te focussen op de informatiebehoefte van je doelgroep, dwingt je om keuzes te maken en zorgt voor meer rust in het dagelijkse werk.

     

    Ben je geïnteresseerd in wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van content strategie? Je kunt altijd contact met ons opnemen voor advies over jouw content strategie.


    Meer informatie over een content strategie?

    Mail: virginie@winnrs.nl

    of bel: 085-0653022

    Digital Marketing Blog