Content Marketing

Content marketing zorgt ervoor dat je je doelgroep helpt en inspireert gedurende hun hele buyer journey

De toegevoegde waarde van content marketing

Content marketing is hot! We zien online een grote verschuiving van push marketing naar pull marketing. Dat wil zeggen dat je content aanbiedt op het moment dat iemand hier zelf behoefte aan heeft. Met content marketing zorg je ervoor dat je je doelgroep helpt en inspireert gedurende hun hele buyer journey. Met goede content marketing ben je beter vindbaar in Google, trek je meer relevante bezoekers naar je site, zorg je ervoor dat mensen hun gegevens willen achterlaten in ruil voor content, en warm je je leads sneller op om klant te worden. Met content marketing wil je dus een meerwaarde creëren voor de klant zodat ze zelf naar jou toe komen.

Maar hoe werkt een succesvolle content marketing strategie? Bij content marketing is het essentieel om je klant te begrijpen. Wat zijn hun vragen, behoeften en afwegingen? Content marketing is alleen succesvol als je de klant centraal zet en daarvoor moet je jouw klant ook écht kennen. Met bijvoorbeeld het in kaart brengen van de buyer persona kom je achter de beweegredenen van jouw klant, in iedere fase van het aankooptraject.

Content marketing b2b bureau

Het is belangrijk om in gedachten te houden dat content marketing meer is dan alleen vlijmscherpe teksten schrijven. Het gaat om het aanbieden van relevante content aan de juiste doelgroep op het juiste moment via het juiste kanaal. En dat is nog niet zo makkelijk.

Ons team aan specialisten kan je hierbij helpen. Als content marketing B2B bureau vertalen wij een content marketingstrategie naar een concreet uitvoerbaar content marketing plan. We ontwikkelen content gericht op het genereren van traffic en leads. En we ontwikkelen content die leads opwarmt zodat ze sneller klant worden. Zo ondersteunt de content alle doelen van digital marketing. In ons content marketing advies kijken we niet alleen naar de doelstelling rondom content marketing. Doen jullie bijvoorbeeld al aan online advertising, dan nemen we dat mee in ons advies. Want de meest effectieve content marketing strategie bestaat uit een synergie tussen de verschillende kanalen.

Een belangrijk onderdeel van onze werkwijze als content marketing bureau is dat onze aanpak is gebaseerd op een data gedreven content marketing strategie. Content marketing wordt nog te vaak gedaan op basis van ‘onderbuikgevoel’ in plaats van de behoeften van de klant. Door content marketing data gedreven aan te pakken weet je welke content jouw klanten het meest waarderen en weet je ook wat niet werkt. Net zo belangrijk! 

Wil je meer leren over data gedreven content marketing? Onze specialisten bieden ook een training data gedreven content marketing aan. Tijdens deze training leer je hoe je op basis van data een effectief content marketing plan maakt. 

Content marketing partner

Als B2B content marketing bureau doen wij meer dan alleen het bieden van content marketing advies en ondersteuning. Wij geloven dat samenwerking met onze klanten essentieel is voor het succes van content marketing. Bij veel van onze B2B klanten gaat het om complexe materie, waardoor wij graag nauw samenwerken met onze klanten. De kennis en expertise over de producten en diensten zit immers bij de klant. Wij vinden het daarom belangrijk om te werken als content marketing partner, waarbij we jou onderdeel maken in het proces.

Onze content marketing diensten op een rij

Hoe we jou kunnen ondersteunen als B2B content marketing partner? Afhankelijk van je wensen en specifieke hulpvraag kunnen onze content marketing specialisten je met veel verschillende werkzaamheden ondersteunen, zoals:

  • Het ontwikkelen van een content marketing strategie

Wij ontwikkelen een content marketing strategie op basis van kwalitatieve en kwantitatieve data. In de contentstrategie maken we keuzes inzichtelijk, meetbaar en communiceerbaar en zorgen we voor een optimale samenhang van de content. Het is een plan waarin staat hoe informatie met een bepaalde waarde kan helpen om een bepaald organisatiedoel te bereiken. In de contentstrategie staat welke keuzes er worden gemaakt, welke doelstellingen bereikt worden en hoe dit gemeten wordt.

  • Een content marketing analyse uitvoeren

Als onderdeel van de content marketing strategie voeren we een uitgebreide content marketing analyse uit. We bekijken welke content concurrenten publiceren, welke typen content voor bepaalde keywords het beste ranken en met welke bestaande content je, na optimalisatie, zelf direct beter mee kunt ranken. Daarnaast brengen we in kaart welke nieuwe content je dient te creëren om beter gevonden te worden. De content marketing analyse draagt bij aan het ontwikkelen van een concrete content mix van content typen. Zo spelen we maximaal in op de behoefte van de klant en de voorkeuren van Google.

  • Het ontwikkelen en uitvoeren van content marketing campagnes

Bij de ontwikkeling van een content marketing campagne bepalen we concreet via welke kanalen en met welke frequentie de content onder de aandacht wordt gebracht om het bereik en effect van de content te maximaliseren. Afhankelijk van jouw wensen kunnen onze specialisten alle werkzaamheden rondom content marketing uit handen nemen.

  • Content creatie

Content creatie is geen doel op zich. Het gaat erom dat je met je content prospects en klanten bereikt. We creëren content die goed gevonden gaat worden in Google, zodat je meer relevante bezoekers naar je website trekt. Wij maken onderscheidende en converterende content op basis van interviews met experts binnen jouw bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan online content voor je website zoals website pagina’s, blogs, eBooks, case studies, whitepapers of social media content.

Tim Bijvank

Heb je vragen?

Neem contact op met onze strateeg Tim Bijvank als je meer wilt weten.

Contact

Wil je je content marketing naar een hoger niveau tillen?

Wij hebben een template voor je samengesteld waarin je jouw content marketing strategie kunt gaan vormgeven.

Download
Download het B2B content strategie template