Hoe we jou kunnen ondersteunen als B2B content marketing partner? Afhankelijk van je wensen en specifieke hulpvraag kunnen onze content marketing specialisten je met veel verschillende werkzaamheden ondersteunen, zoals:
- Het ontwikkelen van een content marketing strategie
Wij ontwikkelen een content marketing strategie op basis van kwalitatieve en kwantitatieve data. In de contentstrategie maken we keuzes inzichtelijk, meetbaar en communiceerbaar en zorgen we voor een optimale samenhang van de content. Het is een plan waarin staat hoe informatie met een bepaalde waarde kan helpen om een bepaald organisatiedoel te bereiken. In de contentstrategie staat welke keuzes er worden gemaakt, welke doelstellingen bereikt worden en hoe dit gemeten wordt.
- Een content marketing analyse uitvoeren
Als onderdeel van de content marketing strategie voeren we een uitgebreide content marketing analyse uit. We bekijken welke content concurrenten publiceren, welke typen content voor bepaalde keywords het beste ranken en met welke bestaande content je, na optimalisatie, zelf direct beter mee kunt ranken. Daarnaast brengen we in kaart welke nieuwe content je dient te creëren om beter gevonden te worden. De content marketing analyse draagt bij aan het ontwikkelen van een concrete content mix van content typen. Zo spelen we maximaal in op de behoefte van de klant en de voorkeuren van Google.
- Het ontwikkelen en uitvoeren van content marketing campagnes
Bij de ontwikkeling van een content marketing campagne bepalen we concreet via welke kanalen en met welke frequentie de content onder de aandacht wordt gebracht om het bereik en effect van de content te maximaliseren. Afhankelijk van jouw wensen kunnen onze specialisten alle werkzaamheden rondom content marketing uit handen nemen.
Content creatie is geen doel op zich. Het gaat erom dat je met je content prospects en klanten bereikt. We creëren content die goed gevonden gaat worden in Google, zodat je meer relevante bezoekers naar je website trekt. Wij maken onderscheidende en converterende content op basis van interviews met experts binnen jouw bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan online content voor je website zoals website pagina’s, blogs, eBooks, case studies, whitepapers of social media content.