Content marketing

    Contentmarketing

    Contentmarketing is een strategische marketing benadering die zich focust op de creatie en distributie van waardevolle, relevante en consistente content die jouw doelgroep écht helpt en inspireert, om je doelgroep aan te trekken en vast te houden, en om hem uiteindelijk klant te maken.

    Contentmarketing is een doorlopend proces, dat geïntegreerd is in de overall marketing strategie, en het focust zich op owned media (je eigen website, een eigen kanaal, eigen print), in plaats van rented media (social media, magazines, tv, radio). Contentmarketing gaat over alle kanalen, maar focust zich op het verkrijgen van bezoekers op je eigen website of op een eigen kanaal.

    De rol van contentmarketing in het inbound proces

    Contentmarketing is gericht op leadgeneratie. Doordat je kwalitatieve content aanbiedt die goed vindbaar is, komen mensen naar je site. Daar kan je een relatie met ze gaan opbouwen, en ze opwarmen naar een lead conversie of een aankoop.

    Het draait bij content marketing om de kunst van het communiceren met je doelgroep, zonder direct iets te willen verkopen. In plaats van alleen je producten en diensten onder de aandacht te brengen, lever je je doelgroep informatie die ze slimmer maakt of die ze leuk vinden, en zo bouw je een band met ze op. Doordat je je doelgroep helpt of amuseert in elke fase van zijn beslissingsproces, is de kans dat hij uiteindelijk klant bij jou wordt veel groter.

    Uiteraard komt bij contentmarketing ook content aan bod die wel een commerciële intentie heeft, zoals productinformatie, sales informatie en testimonials waarom jouw product zo goed is. Deze content is echter alleen relevant als iemand er ook daadwerkelijk aan toe is om iets bij jou te kopen. Het is dus van groot belang dat je ook content aanbiedt in de fases daarvoor en daarna.

    Attract-Convert-Close-Delight

    Wij werken volgens het Attract, Convert, Close en Delight principe. De fase dat iemand klaar is om iets bij je te kopen, noemen wij de Close fase. Op deze fase richten de meeste bedrijven zich. De concurrentie is hier dus ook het grootst (en het meest kostbaar). De meeste bedrijven vergeten zich te richten op de andere 3 fasen, terwijl die minstens zo belangrijk zijn. Voor veel bedrijven liggen hier dan ook nog veel kansen. Hoe eerder je met je doelgroep in contact bent, en hem echt helpt en inspireert, hoe groter de kans is dat hij klant wordt, of blijft.

    Voor elke fase bepalen we met elkaar welke content relevant is. In de Attract fase (top of the funnel) heeft iemand een heel andere informatiebehoefte dan in de Convert fase. En zo hoort bij elke fase een bepaald type content. Per fase bekijken we welke content we gaan aanbieden. Daarna bekijken we wat echt goede, inspirerende, leuke content is die de doelgroep echt helpt en in welke vorm we die content aan moeten bieden. Dit verwerken we in de content marketing strategie.

    Onze contentmarketing diensten

    • Opstellen van duidelijke buyer persona’s
    • In kaart brengen van de buyer journey
    • Mappen van bestaande content naar de verschillende fases van de buyer journey
    • Content gap analyse
    • Maken van de content strategie

     

    Ben je geïnteresseerd in wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van content marketing? Je kunt altijd contact met ons opnemen voor advies over content marketing.


    Meer informatie over content marketing?

    Mail: virginie@winnrs.nl

    of bel: 085-0653022

    Digital Marketing Blog