De website en het daaraan gekoppelde marketing automation platform vormen samen de essentiële middelen voor de succesvolle uitvoering van deze inbound marketing strategie. Ook helpt het real-time overzicht van de contacten in de verschillende fases in de salesfunnel om de juiste prioriteiten te stellen in campagnes en andere marketing- en sales activiteiten.
WINNRS helpt Xtandit bij de optimalisatie en de vindbaarheid van de website en conversie optimalisatie. Dat ze met marketing automation software gebruiken was een groot pluspunt voor Xtandit. “Wij werken zelf ook met HubSpot en de ontwikkelingen op marketing automation gebied gaan razendsnel. Zo blijven we alert op nieuwe mogelijkheden.”
De inzet op inbound marketing heeft Xtandit geholpen om gerichter acquisitie te plegen op new business maar heeft ook een gunstig bijeffect op bestaande klanten die meer meekrijgen van het gehele productportfolio. Bovendien kan de marketingafdeling nu echt laten zien wat hun bijdrage in cijfers is aan sales en de business.
Het aantal (inbound) leads blijft sindsdien stijgen en dat terwijl de andere lead bronnen juist een consistente daling laten zien. Ook de samenwerking met sales is enorm verbeterd en er vindt op gestructureerde wijze overleg in aanpak en campagnes plaats waarbij ‘Smarketing’ the name of the game is: echte samenwerking tussen marketing en sales, in plaats van naar elkaar blijven kijken (of op elkaar blijven wachten).