Case Xtandit.

    Plan een gratis adviesgesprek

    plan je adviesgesprek

    Case Xtandit

    project info


    Xtandit is een van de grootste Xerox business partners in Europa. De afgelopen 25 jaar heeft Xtandit zich ontwikkeld van leverancier van kopieermachines tot business partner, gespecialiseerd in het optimaliseren van documentprocessen en het beheren van een breed scala aan printomgevingen.
    Client:
    Xtandit
    Project url:
    Category:
    Inbound Marketing

    Vraag

    Weinig informatie over prospects, en bovendien alles ad hoc doen. Dat was de situatie bij Xtandit. Door veranderd gedrag van de doelgroep werkte de traditionele aanpak van marketing niet meer voor Xtandit. Zonde, want daardoor werden waardevolle leads (en dus nieuwe klanten) helemaal niet bereikt of kwam Xtandit niet op tijd aan tafel.

    Om ook in de huidige markt relevant te blijven ging de organisatie op zoek naar een nieuwe manier van werken.

    Oplossing

    Om meer business te genereren en om het bedrijf te laten groeien ging Xtandit op zoek naar:

    • Een aanpak die marketing in staat stelt online prospects aan te trekken en te converteren naar gekwalificeerde leads voor sales
    • Een nieuwe benadering die focust op het delen van kennis, gevoed door data-gedreven klantinzichten
    • Een partner die met kennis, kunde en capaciteit een verlengstuk van de marketingafdeling is

    Voor Xtandit bleek inbound marketing de juiste strategie om deze uitdagingen aan te gaan.

    Xtandit vond een partner in het team van WINNRS. 

    'WINNRS is een vast onderdeel van ons team geworden voor het toepassen van inbound marketing. Dit betekent aan de ene kant dat ze ons helpen als strategisch sparringpartner, maar anderzijds ook met de operationele zaken.' - Eva van der Meer, marketing manager Xtandit

    De website en het daaraan gekoppelde marketing automation platform vormen samen de essentiële middelen voor de succesvolle uitvoering van deze inbound marketing strategie. Ook helpt het real-time overzicht van de contacten in de verschillende fases in de salesfunnel om de juiste prioriteiten te stellen in campagnes en andere marketing- en sales activiteiten.

    WINNRS helpt Xtandit bij de optimalisatie en de vindbaarheid van de website en conversie optimalisatie. Dat ze met marketing automation software gebruiken was een groot pluspunt voor Xtandit. “Wij werken zelf ook met Hubspot en de ontwikkelingen op marketing automation gebied gaan razendsnel. Zo blijven we alert op nieuwe mogelijkheden.”

    De inzet op inbound marketing heeft Xtandit geholpen om gerichter acquisitie te plegen op new business maar heeft ook een gunstig bijeffect op bestaande klanten die meer meekrijgen van het gehele productportfolio. Bovendien kan de marketingafdeling nu echt laten zien wat hun bijdrage in cijfers is aan sales en de business.

    Het aantal (inbound) leads blijft sindsdien stijgen en dat terwijl de andere lead bronnen juist een consistente daling laten zien. Ook de samenwerking met sales is enorm verbeterd en er vindt op gestructureerde wijze overleg in aanpak en campagnes plaats waarbij ‘Smarketing’ the name of the game is: echte samenwerking tussen marketing en sales, in plaats van naar elkaar blijven kijken (of op elkaar blijven wachten).

    Resultaat

    Sinds Xtandit werkt volgens de inbound methode zijn de volgende resultaten behaald:

    • Stijging van 44% in organic traffic
    • Stijging van 59% in website traffic
    • Stijging van 100% in aantal gekwalificeerde leads via de nieuwe inbound methode
    • 1700 nieuwe contacten
    • Stijging van 132% in opportunities 

     

     

     

     

    Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

    Neem dan vrijblijvend contact met ons op, we vertellen je graag alles over de mogelijkheden.