Case Wolters Kluwer

Vraag Wolters Kluwer

Wolters Kluwer heeft een grote webshop voor opleidingen en was bezig met het ontwikkelen van een nieuwe website en webshop. De nieuwe website heeft een hele andere indeling en structuur dan de nieuwe website. Het was van belang om de pagina’s van de oude site op een juiste manier te verwijzen naar pagina’s op de nieuwe site. Daarnaast is er bij het overgaan van een oude naar een nieuwe website het risico is dat de reeds opgebouwde autoriteit van de oude website verloren gaat als er niet op een goede manier geredirect wordt naar de nieuwe website. Met als risico dat het jarenlange opgebouwde resultaten in zoekmachines verloren zouden gaan. Prioriteit was dan ook het opstellen van een goed migratie- en redirectplan.

Onze werkzaamheden voor Wolters Kluwer

  • In kaart brengen van de structuur van de oude en de nieuwe website, en het opstellen van een goed migratie- en redirectplan.
  • Het uitvoeren van een nieuw zoekwoorden onderzoek, om de nieuwe website nog beter aan te laten sluiten op het zoekgedrag van de doelgroep.
  • Het geven van technisch advies aan de websitebouwer, zodat er een site werd gebouwd die door zoekmachines goed gecrawld kan worden.
  • Het optimaliseren van de navigatiestructuur, op basis van het zoekwoordenonderzoek.
  • Het voorbereiden en uitvoeren van de redirects tijdens het proces van de livegang.

Het bereikte resultaat

  • Een vlekkeloze overgang van de oude webshop naar de nieuwe webshop, waarbij de waarde en autoriteit in Google behouden zijn. Er is geen daling in organisch verkeer geweest.
  • De nieuwe site presteert door de SEO-optimalisaties en de technische aanpassingen nog beter in de zoekresultaten.
  • Klanten vinden op de nieuwe site de informatie die ze zoeken sneller en beter, er is een hoger conversiepercentage.

Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem dan vrijblijvend contact met onze strateeg Virginie Versteegh op, ze helpt je graag.

Contact
Portret virginie versteegh