Case Kroll Ontrack

Vraag Kroll Ontrack

Het Benelux kantoor van Kroll Ontrack zit in Amsterdam. Het Benelux kantoor is al geruime tijd bezig met content marketing en content publicatie, toch bleven de zoekresultaten in Google enorm achter.

Het Benelux kantoor had niet voldoende kennis van SEO. Er was nog niet eerder een Nederlands zoekwoordenonderzoek gedaan, en er was geen SEO strategie voor de Benelux.

De content voor alle landen en websites wordt gecoördineerd vanuit het kantoor in Helsinki. Het kantoor in Helsinki had ook geen kennis van Nederlandse zoekwoorden. En SEO werkt in elk land weer anders (zo was het vergaren van betaalde links een strategie die in Scandinavië nog goed werkt, maar waarvoor je in Nederland flinke penalties van Google kunt krijgen).

Onze aanpak

  • Uitgebreid zoekwoorden onderzoek doen voor de Nederlandse markt
  • Plug & play taggingplan maken voor de Nederlandse copywriter (met onder andere belangrijkste woorden per pagina, meta descriptions en gebruik url namen)
  • Linkbuildingplan schrijven met daarin meest relevante sites en lokale ICT bedrijven.
  • Extra adressen voor Kroll Ontrack toevoegen buiten Amsterdam

Wat zijn de resultaten?

  • Relevante rankings op Google.nl zijn in de eerste 3 maanden gemiddeld 34% gestegen
  • De bezoekersaantallen voor de geoptimaliseerde pagina’s zijn flink gestegen.
  • Vindbaarheid in zoekmachines buiten Amsterdam is enorm verbeterd
  • Partners die content verspreiden onder klanten en lezers
  • Kwalitatief goede links van relevante sites en lokale ICT-bedrijven

Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem dan vrijblijvend contact met onze strateeg Virginie Versteegh op, ze helpt je graag.

contact
Portret virginie versteegh