Case Essent

Vraag

Essent heeft het domein ‘Comfort in Huis’ geclaimd. De customer journey voor veel van hun producten is vrij lang. De clicks in de beslissingsfase worden duurder en er is veel concurrentie. Essent wilde graag eerder in de customer journey aanwezig zijn bij de consument.

Oplossing

Uitdenken en implementeren van contentplan zodat de consument langer contact heeft op een niet commerciële manier. Dit uiteraard met als doel het bereik en de vindbaarheid in het begin van de journey te vergroten.

Resultaat

  • Nieuw blog energie besparen met erg informatieve content over bijvoorbeeld energie, zonnepanelen, isolatie en ventilatie.
  • Essent is eerder in de customer journey van de consument in beeld.
  • Content is zo waardevol en leuk dat dit proactief gedeeld wordt.
  • De bezoekersaantallen op de website zijn toegenomen.
  • Dit heeft ook nog eens geleid tot een positiever imago voor Essent.

Laura Derks

‘WINNRS is een zeer betrokken bureau dat een stap extra zet. De samenwerking is persoonlijk en flexibel. WINNRS werkt een dag per week bij Essent in-house. Hierdoor is het o.a. mogelijk contact te leggen met andere disciplines in het bedrijf wat projecten verder brengt. SEO wordt dus niet in een silo uitgevoerd. Sterker nog, we zijn stappen aan het zetten op het gebied van content marketing. Een steeds belangrijker onderdeel. WINNRS neemt hierin een veel grotere rol en verantwoordelijkheid dan van hen wordt verwacht. Door deze betrokkenheid kent WINNRS het bedrijf, de cultuur en de producten, uitstekend. Dit maakt dat WINNRS diensten kan leveren op hoog niveau die aansluiten op de behoefte van de business. Ik kan iedereen dit bureau aanbevelen!’

Laura Derks - Content Marketeer Essent

Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem dan vrijblijvend contact met onze strateeg Virginie Versteegh op, ze helpt je graag.

Contact
Portret virginie versteegh