Case Ecommerce Foundation.

    Plan een gratis adviesgesprek

    plan je adviesgesprek

    Case Ecommerce Foundation

    project info


    De Ecommerce Foundation is een onafhankelijke non-profit organisatie, geïniteerd door wereldwijde nationale e-commerce verenigingen. Ze faciliteren de ontwikkeling van praktische kennis, inzichten en diensten zoals de EcommerceWiki, nationale e-commerce rapporten en Safe.Shop, een keurmerk om wereldwijde digitale handel te bevorderen.

    Client:
    Ecommerce Foundation
    Project url:
    Category:
    Inbound Marketing

    Vraag

    De Ecommerce Foundation was op zoek naar meer sponsors voor de EcommerceWiki, voor de de nationale e-commerce rapporten en voor het maatwerk onderzoek dat ze leveren.

    De Ecommerce Foundation heeft ontzettend veel inhoudelijke kennis, veel content en een enorme database met adressen. Ze waren echter op zoek naar een partner die ze kon helpen om al deze kennis, content en data om te zetten in leads en sponsoren.

    Oplossing

    We zijn begonnen bij de basis. Wie willen we bereiken, en wat hebben we daar al voor in huis? Vervolgens hebben we de doelgroep en de markt in kaart gebracht. Om vervolgens een data driven content strategie gericht op continue leadgeneratie te ontwikkelen. Daarnaast hebben we campagnes ontwikkeld om op korte termijn de huidige database te activeren en te verrijken.

    Onze werkzaamheden op een rij

    • Database analyse en segmentatie
    • Doelgroepbepaling en -afbakening
    • Buyer persona onderzoek d.m.v. kwalitatieve interviews
    • In kaart brengen van de buyer journey en de customer journey
    • Marktonderzoek
    • Ontwikkeling data-driven content strategie
    • SEO optimalisatie op het gebied van techniek en content
    • Content creatie, waaronder website pagina’s, downloads, landingspagina’s en nurture e-mails
    • Ontwikkeling van leadgeneratie programma’s, lead nurturing campagnes en outbound campagnes
    • Data visualisatie en interpretatie. Koppeling van de relevante databronnen en de visualisatie hiervan in Tableau
    • Strategische ondersteuning van het team op maandelijkse basis + opleiding van het team door middel van workshops en (samenwerk)sessies

    Resultaat

    • In de eerste 2 maanden na implementatie van de content strategie leverde dit direct 20 nieuwe leads op, waarvan er 3 zijn gecommercialiseerd. In de maanden daarna is er een continue groei te zien van 30% in organic traffic en 54% in sales qualified leads.
    • Tijdbesparing door de implementatie van marketing automation en data dashboards.

    Reactie van Ecommerce Foundation

    'WINNRS is altijd bereikbaar, waardoor het ideaal is om ad hoc mee te sparren. Er zijn korte lijnen. Ze hebben een constante focus op resultaat en (quick) wins. Ze hebben een hoog kennislevel, ze zijn voor ons de strategische sparringpartner die ons team opleidt en scherp houdt. We hopen nog jaren samen te werken.'                                                       

    Jorij Abraham, Managing Director Ecommerce Foundation

    Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

    Neem dan vrijblijvend contact met ons op, we vertellen je graag alles over de mogelijkheden.