Case Centraal Beheer Achmea

Vraag

Centraal Beheer Achmea is gestart met content marketing via het externe platform Even Centraal. Op Even Centraal vindt men kennis en inspiratie, theorie én praktijkverhalen. Het motto: leren van elkaar. Van ondernemers, van HR-professionals en vooral: van en voor heel werkend Nederland. Centraal Beheer profileert zich zo als dé kennispartner die ondernemend Nederland verder helpt.

Er wordt ontzettend veel interessante content gepubliceerd op het platform. De content is echter niet goed vindbaar voor de doelgroep. Daarnaast is de engagement met de content op het platform vrij laag.

Centraal Beheer Achmea heeft ons gevraagd om te helpen met het verbeteren van de vindbaarheid van het platform, en met het in kaart brengen van de behoefte van de doelgroep, om de content hier beter op aan te laten sluiten.

Oplossing

  • Onderzoek doen naar de doelgroepbehoefte en het maken van buyer persona profielen.
  • Het zoekgedrag van de doelgroep in kaart brengen, door een zoekwoorden onderzoek.
  • Advies geven welke content, op basis van het zoekwoorden onderzoek, aangepast moet worden om beter vindbaar te zijn.
  • Advies geven voor welke onderwerpen, op basis van het zoekwoorden onderzoek, nieuwe content geschreven kan worden voor een betere vindbaarheid.
  • Advies over linken tussen de diverse content zodat de doelgroep tijdens de gehele Customer Journey op Even Centraal zijn weg beter kan vinden.

Resultaat

  • Duidelijk inzicht in de informatiebehoefte en het zoekgedrag van de doelgroep.
  • De bestaande content op de website is aangepast, zodat deze meer aansluit op alle fasen van de journey, én beter vindbaar is in zoekmachines.
  • Nieuwe content is ontwikkeld om de content gaps in de customer journey op te vullen.
  • Een flinke verbetering in de vindbaarheid van het platform, positieve SEO-resultaten. Het platform rankt nu hoger in zoekmachines voor de woorden waar ze al op rankten, en ze ranken nu op 143% meer relevante woorden hoog in zoekmachines, waardoor er veel meer relevante website bezoekers op de site landen.
  • Een betere beleving bij de klant tijdens de customer journey, een hogere engagement met de content en een beter merk imago.

Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem dan vrijblijvend contact met onze strateeg Virginie Versteegh op, ze helpt je graag.

Contact
Portret virginie versteegh