Tooltip: Leadinfo. Leadgeneratie Software die wél werkt

Posted by Virginie - 05 April, 2019

Er zijn tegenwoordig erg veel leadgeneratie tools en software, maar ze werken lang niet allemaal even goed. Over LeadInfo zijn wij echter wel enthousiast. Lees hier waarom.

Leadgeneratie Software

De Rotterdamse startup Leadinfo biedt bedrijven een nieuwe manier om hun sales een boost te geven. Het bedrijf heeft een technologie ontwikkeld die zakelijke website-bezoekers herkent en daar meteen alle relevante bedrijfsgegevens aan koppelt. Zo worden leads veel sneller opgevolgd.

Leadinfo werkt in feite als een soort Outlook. Elke websitebezoeker belandt als een nieuwe lead in de inbox. Door hierop te klikken krijg je meteen een uitgebreid bedrijfsprofiel op je scherm met informatie over de activiteiten, omzet en aantal medewerkers. Zo zie je al snel of het de moeite waard is om deze lead op te volgen. Leadinfo is leadgeneratie software die de bedrijven herkent die op je website komen en geeft ze weer via een overzichtelijk dashboard zodat je direct contact op kan nemen met de meest waardevolle bezoekers van je website. 

Hoe werkt LeadInfo?leadinfo voorbeeld

De leadgeneratie software herkent de bedrijven die je website bezoeken door het IP adres te koppelen aan hun uniek samengestelde database. Vervolgens toont Leadinfo op een overzichtelijke manier bedrijfsgegevens, email-adressen en LinkedIn profielen. Zo heb je alle informatie die je nodig hebt om het eerste contact te leggen, allemaal vanuit één overzichtelijk dashboard.

Om iemand te kunnen overtuigen van je dienst/product wil je natuurlijk wel weten waar de persoon aan de andere kant van de lijn in geïnteresseerd is. Daarom toont deze leadgeneratie software je precies welke pagina’s er bezocht zijn en voor hoelang. Aan alle bedrijven wordt automatisch een leadscore gekoppeld zodat je weet welke leads het meest interessant zijn. Komen ze vaak op je website? Dan krijgen ze automatisch een hogere score.

inbox-liveOok wanneer er meerdere sales collega’s aan de slag gaan met Leadinfo houden ze het overzichtelijk. Aan iedere lead kan je labels en gespreksnotities toevoegen. Zo weet de hele salesafdeling wat de lead historie is.

De data zijn van jou

Uiteraard is de data binnen Leadinfo van jou. Ook wanneer je stopt met deze leadgeneratie software kun je alle data exporteren zodat je in de toekomst de oude leads nog kunt opvolgen. Ook wanneer je alleen een trial aanvraagt. Geïnteresseerd? Aanvragen is heel makkelijk en je kunt vandaag nog aan de slag met deze leadgeneratie software.

Albacross vs Leadinfo

Wellicht kende je Albacross al, vergelijkbare software voor leadgeneratie en het herkennen van website bezoekers. Wij vinden Leadinfo echter prettiger werken, omdat Leadinfo geen internet providers toont, waar Albacross dat wel regelmatig doet. Daarnaast heeft Albacross geen koppeling met de KVK, en Leadinfo wel. Je hoort het al, wij zijn enthousiast! Wil je meer weten over de mogelijkheden of een gratis trail aanvragen? Neem dan contact met ons op. 

Leadgeneratie software of inbound marketing strategie?


Eigenlijk druist leadgeneratie software in tegen de inbound marketing gedachte zou je zeggen. Want de inbound marketing gedachte is toch juist dat je waardevolle content creëert, waardoor je gevonden wordt door mensen die echt op zoek zijn naar jouw oplossing. En dat je die vervolgens waardevolle content biedt, waarvoor in ruil ze hun gegevens achterlaten? 

Klopt. We raden het dan ook niet aan om de bedrijven die 1 keer op jouw website zijn geweest meteen te gaan stalken met mailblasts of standaard mails. Maar als je nou ziet dat een bedrijf al een paar keer op je site is geweest, en meerdere pagina's heeft bekeken, dan is de kans wel groot dat je een oplossing in huis hebt die interessant kan zijn voor dit bedrijf. Het is dan wel de moeite waard om eens te gaan bekijken wie er bij dit bedrijf werkt. En om te proberen of je kan achterhalen wat er bij dit bedrijf speelt. Als je daar meer over weet, dan kan je best eens een persoonlijke mail opstellen waarbij je vraagt of je iets voor dit bedrijf kunt betekenen. 

Kortom, vergeet dus niet om RELEVANT te blijven met je content. Het maken van een goede strategie voor leadgeneratie, waarbij content marketing de hoofdrol speelt,  blijft de bottomline.

 

Topics: Data