Hoe kies je het juiste inbound marketing bureau? | WINNRS.

Posted by WINNRS - 18 July, 2017

Denk je eraan om een inbound marketing bureau in te schakelen? En vraag je jezelf af hoe je dan een goede uitkiest? Wij hebben vijf vragen voor je op een rij gezet die zeker de moeite waard zijn om te stellen aan het bureau dat jij op het oog hebt.

‘Maken jullie ook gebruik van inbound marketing voor jullie eigen bureau?’

Het antwoord zou voor de volle 100% ‘ja’ moeten zijn! Een bureau moet staan springen om je precies te laten zien wat zij zelf doen om hun leads te genereren. Bij voorkeur gebruiken ze een marketing automation platform als HubSpot en kunnen ze je een presentatie geven over hun content, verschillende workflows, geautomatiseerde e-mails, contactpersonen en over hun social media strategie.

Op het moment dat ze zelf niet werken volgens de inbound methode, is het onwaarschijnlijk dat ze echt kunnen begrijpen met welke vragen en uitdagingen je zit en is het daardoor zo goed als onmogelijk om je echt vooruit te kunnen helpen. ‘Do as I say not as I do’ gaat hier simpelweg niet op. Kies een bureau dat al de nodige ervaring met inbound marketing heeft en dus ook weet wat de valkuilen of pijnpunten hiervan zijn. Deze ervaringen nemen ze mee wanneer ze met jou werken aan jouw inbound marketing strategie.

‘Ontwikkelen jullie ook content en wat zijn de andere digitale diensten?’

Goede content staat centraal bij inbound marketing. Met gewoon zoveel mogelijk content op je site plaatsen red je het tegenwoordig niet. Je hebt een bureau nodig dat kijkt naar wat voor content er precies nodig is om je publiek aan te trekken. Dit houdt in dat de content relevant moet zijn én afgestemd op de verschillende fasen van de buyer journey. Keer op keer blijkt dat content die ontwikkeld is door bureaus die de inbound methode begrijpen en goed uitvoeren, veel beter presteert dan 'traditionele' content. 

Als je dus een bureau op het oog hebt, zoek dan uit welke expertise ze in huis hebben op het gebied van content creatie. Denk aan de volgende diensten als onderdelen van een volledige inbound marketing strategie. Dit zijn de gebieden die gecombineerd moeten worden om de beste leadgeneratie resultaten te bereiken:

  • Copywriting
  • Strategische ontwikkeling
  • SEO
  • Digital Design
  • Development
  • Social media
  • PPC, online advertising en social promotion

‘Beginnen jullie met een strategie?’

Het is misschien logisch om te willen dat het door jou gekozen bureau meteen begint met output leveren zodra je deze in de arm hebt genomen, maar veel belangrijker is het hebben van een strategie. Meteen starten met het creëren van content, het maken van campagnes, het versturen van e-mails etc. voordat er een strategie is uitgedacht, zal je uiteindelijk heel veel (onnodige) kosten opleveren.


Een bureau dat eerst energie steekt in het begrijpen van jouw markt en de concurrentie, en zich daarnaast bezig houdt met het creëren van de persona’s (denk hierbij aan waar jouw publiek hun tijd online spendeert en welke zoekwoorden ze zullen gebruiken om je te vinden), zal op de langere termijn veel betere resultaten opleveren. Het leggen van een goede basis waar je inbound marketing op steunt is het belangrijkste kenmerk van een kwaliteitsbureau. We raden je aan om elk bureau dat deze stap overslaat te vermijden!

‘Helpen jullie ons de inbound methode onder de knie te krijgen?’

Je zal vanzelfsprekend willen werken met mensen die vanaf het begin open en behulpzaam zijn. Als je merkt dat een bureau je in het duister laat tasten en kansen ontwijkt om jou en je team op te leiden, dan zullen ze waarschijnlijk meer geïnteresseerd zijn in hun eigen business dan in die van jou.

Kies een team dat het zelfvertrouwen heeft om open te zijn en graag kennis met je deelt. Zij zullen waarschijnlijk een stuk succesvoller zijn en oprecht blij wanneer je het punt bereikt dat je de inbound machine zelf op gang kunt houden!

‘Kan ik het team ontmoeten?’ 

Of het nu persoonlijk is of via bijvoorbeeld een conference call, vraag altijd of je het team kunt ontmoeten voordat je definitief besluit om met de partij in zee te gaan. Het zal veel zeggen over het soort bureau en of het team echt beschikt over de vaardigheden die jij nodig hebt. Een goede verstandhouding is essentieel voor elke relatie tussen een klant en een bureau. Je wilt er zeker van zijn dat je ook in lastige situaties of in minder goede periodes met elkaar kunt blijven opschieten en op dezelfde lijn zit. 

Natuurlijk zullen er meer vragen bij je opkomen tijdens je zoektocht naar hét inbound marketing bureau dat bij jouw organisatie en je behoeften past. De bovenstaande vragen zijn slechts enkele die in deze keuze meespelen. Wat wij je nog willen meegeven, vertrouw ook op je gevoel! Je voelt snel genoeg of een bureau echt bij je past, het beste met jouw organisatie voor heeft en of de samenwerking prettig is!

Ben je benieuwd hoe wij bovenstaande vragen beantwoorden?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op, we vertellen je graag alles over onze werkwijze.

Ja, ik wil een gratis adviesgesprek

Topics: Marketing, inbound marketing