Leads genereren voor B2B

B2B leads genereren gaat om alle activiteiten rondom het in contact komen en aantrekken van potentiële klanten met jouw organisatie. Leads genereren voor B2B gebeurt niet zomaar. Het is een vak apart.

WINNRS helpt je bij het genereren van leads voor B2B door middel van je website. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van leads genereren voor B2B? Neem contact op.

Leads voor B2B genereren

Leads voor B2B genereren, ofwel het genereren van leads voor business to business bedrijven, betreft alle activiteiten rondom het aantrekken van potentiële klanten voor jouw bedrijf. Een lead is een persoon of organisatie van wie je genoeg informatie hebt verzameld om aan te tonen dat deze geïnteresseerd is in een bepaald product of dienst.

Hoe kun jij leads genereren voor B2B?

Nieuwe B2B leads genereren gebeurt echter niet zomaar. Dit kan op veel verschillende manieren. 73% van alle aankopen begint tegenwoordig met een zoekopdracht in Google. Online B2B leads genereren via je eigen website is daarom een goede methode om potentiële klanten aan te trekken en kennis te laten maken met jouw bedrijf.

Leads genereren kan via het aanvragen van een brochure, het inschrijven voor je nieuwsbrief, maar ook via de bekeken pagina’s. Het doel bij het genereren van B2B leads is om deze leads vervolgens verder in de sales pipeline te trekken. Je start met lead nurturing, totdat deze lead klaar is om te converteren. Met lead nurturing help je de relatie te groeien.

Onze diensten voor B2B leads genereren

Zoals je inmiddels weet kan leads genereren op veel verschillende manieren. Wij geloven in een datagedreven marketing strategie vertaald naar een concreet plan. Leads genereren is gericht op het genereren van kwalitatieve B2B leads en het vullen van de sales pipeline.

Op het gebied van B2B leads genereren kunnen wij alle werkzaamheden uit handen nemen. Onze digital marketeers hebben jarenlange ervaring op het vlak van leads genereren. Wij kunnen u helpen met verschillende werkzaamheden, zoals:

  • Definitie van de lead lifecycles en het ontwikkelen van een buyer persona.
  • Ontwikkeling van een leadgeneratie strategie
  • Ontwikkeling en implementatie van leadgeneratie campagnes
  • Leadmanagement
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Online advertising (SEA)
  • Conversie optimalisatie
  • Ontwikkeling van leadgeneratie content
  • Rapportage en analyse van de marketing en sales funnel

Hulp nodig met leads voor B2B genereren?

Neem vrijblijvend contact op met onze strateeg Virginie Versteegh om de mogelijkheden te bespreken.

Contact
Portret virginie versteegh