Customer journey B2B

Customer journey B2B

De B2B customer journey start zodra een klant een aankoop doet bij je bedrijf. De B2B customer journey is gefocust op de klanttevredenheid van je huidige klant, het uitbreiden van de relatie, en het creëren van upsell en cross- sell.

WINNRS is gespecialiseerd in het in kaart brengen van de B2B customer journey en het daarop ontwikkelen van een strategie.

B2B customer journey vs. B2B buyer journey

Wat is het verschil tussen de B2B customer journey en de B2B buyer journey? De termen B2B customer journey en B2B buyer journey worden regelmatig door elkaar gebruikt. Toch zijn deze termen niet hetzelfde, maar juist complementair aan elkaar. De B2B buyer journey start wanneer een potentiële klant bewust wordt dat hij iets nodig heeft. Deze klant doorloopt verschillende fasen in de B2B buyer journey om vervolgens de beste oplossing te vinden voor zijn probleem.

Vanaf het moment dat de klant een aankoop doet bij je bedrijf kan de B2B customer journey in kaart gebracht worden. Het doel van de B2B customer journey is het in kaart brengen van de klantreis en het daarmee zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van je bestaande klanten tijdens deze reis, met als gevolg het uitbreiden van je klantrelatie, creëren van cross-sell en upsell mogelijkheden.

B2B customer journey mapping

Je weet nu dat de B2B customer journey en de B2B buyer journey niet hetzelfde zijn, maar juist complementair aan elkaar zijn. Veel marketeers maken gebruik van B2B customer journey mapping om in kaart te brengen welke content past bij welke fase in de B2B customer journey. B2B customer journey mapping is essentieel voor je bedrijf, omdat je op deze manier relevante content kunt aanbieden op het juiste moment, via het juiste kanaal, in de klantreis.

Onze customer journey experts voor B2B

Het goed in kaart brengen van de B2B customer journey is heel belangrijk voor al je marketingactiviteiten. Het optimaliseren van de klantbeleving leidt tot behoud van bestaande klanten, mogelijkheid tot het creëren van upsell en cross- sell.

Hulp nodig om met de B2B customer journey je bedrijf naar een hoger niveau te tillen?

Neem dan vrijblijvend contact op met onze strateeg Tim Bijvank, hij denkt graag met je mee.

contact
Tim Bijvank