B2B marketing

    B2B marketing verschilt van B2C marketing 

    B2B marketing, ofwel business to business marketing, verschilt op veel vlakken van B2C marketing. Een paar belangrijke verschillen zijn bijvoorbeeld:

    • Doorgaans is er sprake van hogere aankoop budgetten bij B2B
    • Doordat de aankoop budgetten hoger zijn, zijn er vaak meerdere stakeholders betrokken bij het beslissingsproces in B2B
    • Doordat de aankoop budgetten in B2B hoger zijn, en doordat er meerdere stakeholders betrokken zijn, zijn de leadtimes vaak langer
    • Vaak is er sprake van complexere producten of diensten, of juist producten of diensten waar mensen weinig tot geen emotie bij voelen, waardoor producten of diensten meer uitleg behoeven.

    B2B marketing experts

    WINNRS is een B2B marketing bureau. En onze digital marketeers zijn allemaal echte B2B marketing experts. Wij houden ervan om ons te verdiepen in complexe materie, om deze complexe materie te begrijpen, en om deze materie om te zetten naar begrijpelijke, goed converterende content.

    Diepgravende data-analyses, zowel kwalitatief als kwantitatief, zorgen ervoor dat we in de huid kunnen kruipen van de B2B beïnvloeders en beslissers. En vanuit daar bepalen we welke content we moeten maken om die beïnvloeders en beslissers te helpen gedurende de aankoopreis. Zodat ze uiteindelijk jouw product of dienst afnemen. En niet die van je concurrent.

    Business to business marketing tactieken

    Contentmarketing is bij uitstek het middel om in te zetten bij B2B marketing. De juiste content, op het juiste moment, bij de juiste persoon, zorgt ervoor dat mensen uiteindelijk bij jou klant worden. Een goede contentstrategie is dus onmisbaar in B2B marketing.

    Door het definiëren van de verschillende B2B stakeholders (buyer persona’s) die een business to business aankoop beïnvloeden, kan je de buyer journey in kaart brengen. Met deze inzichten kan je content maken die exact inspeelt op de behoeften van de verschillende beslissers. Als je deze content vervolgens op een geautomatiseerde manier, met marketing automation, onder de aandacht brengt bij je doelgroep, kan je een echte relatie opbouwen met je doelgroep. En starten met leadgeneratie. Doordat je deze mensen helpt met echt goede en relevante business to business content zal je het aankoopproces versnellen en de leadtime verkorten. Het helpen en inspireren van je doelgroep is het nieuwe verkopen. Dat is B2B marketing.

    Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen op het vlak van B2B marketing?

    Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee.

    Digital Marketing Blog